mandag den 17. februar 2014

Stilleben " På bar bund"

Vi gør ikke rigtigt noget forhastet her i huset. Så somme tider lever vi med nøgne vægge i laaaang tid, fordi vi vil vente til vi finder det HELT rigtige, og der hvor det gør LIDT ondt at se på bare vægge, prøver jeg at kompensere med lidt nips og sager. I dag handler det om vores indgangsparti, hvor vi har et lille bruge-til-ingenting hjørne, der er oplagt til at have et spejl og et lille bord og sådan - du ved.

Vi har fundet et lille lækkert bord i genbrugsen til den nette sum af kr. 75,-. I Like! Den er af mørkt træ, og giver en god kontrast til vores pt. meeeeget hvide vægge!
På bordet har jeg placeret et lille "velkomstkit" bestående af nogle vaser, en lækker lille tegning og en lysestage. Egentlig har jeg altid lært, at det hedder 1,3 eller 5 genstande, for at skabe noget godt, men i dette tilfælde synes jeg, at det fungerer fint med fire genstande. Den gennemsigtige vase er fra gemmeren, den sorte runde vase er fra BoConcept, lysestagen er fra genbrugsen og illustrationen er lavet af Bine Jo Mortensen, der går under kunstnernavnet "lidt mere end mig", og som jeg fandt på FINDERSKEEPERS marked i efteråret.

Jeg synes det er hyggeligt at komme hjem til et bord med lækre småsager. Det tager også opmærksomheden fra resten af gangen, for slet ikke at tale om det upudsede gulv-til-loft vindue!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar