tirsdag den 4. februar 2014

Gør-det-selv tæppe

Vi arbejder stadig på børneværelset, og jeg har ledt og ledt og ledt efter et passende tæppe, og jeg har da også fundet et par stykker:
 
Art for Kids gulvtæppe, kr. 1499,- hos medudsigt.dk
Tæppe fra ILVA, på tilbud til kr. 1359,-

Sebra tæppe, kr. 1499,- på lirumlarumleg.dk
Men sikke priser! 1400 kr! Er du klar over, hvor meget lækkert tøj og nips, man kan få for det?! Så jeg besluttede mig for at gribe til hånde og lave mit eget. Jeg tog ned til min garnpusher og plyndrede hylderne for lækkert Zpagetti-garn, og nu er jeg kommet så langt:
Zpaghettigarn købt ved yearnfreak.dk
Idéen er, at de to blå farver skal blive de mest dominerende, og den tyrkise, mørkeblå, mulvarpefarvede og sennepsfarvede skal være små aparte indslag. Jeg lod mig vist rive med i farverigdommen her til at starte med, for den blå farve fik ikke så megen plads som tænkt! Men det har jeg heldigvis maaaange omgange til at gøre godt igen! Det gode ved at lave tingene selv er, at man får det lige som man vil have det - og så er det også en del billigere. Jeg fik Zpaghetti garn for 550 kr. til hele tæppet - og så bliver tæppet endda 30 cm. bredere i diameter, i forhold til f.eks. Sebra tæppet ovenfor. Jeg har haft lidt bøvl med at tæppet bulede lidt for meget, men det gik i sig selv, da jeg skiftede opskrift. Opskriften, som jeg følger nu, har jeg fundet på pandurohobby.dk - ganske gratis.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar