søndag den 15. december 2013

Så blev badeværelset færdigt...

Så er badeværelset på vores overetage færdigt! Og jeg er faktisk ret stolt af hvad vi har opnået for få penge. Men døm selv...


Spejlene har jeg erhvervet mig gennem diverse genbrugsbutikker. Det er svært at finde spejle, der passer til en skråvæg, og jeg synes måske det var lidt kedeligt (og dyrt) at købe et speciallavet. Grebene er i mat porcelæn og fra Anne Black. Jeg synes det giver en rigtig god effekt at de ikke har den blanke overflade. Og så synes jeg de er elegante og tidløse.
Sæbeholderen har jeg købt i Søstrene Grene, vasen er en gave fra old times og den lille hund i messing er et arvestykke.
I den anden side af badeværelset har jeg fået min dejlige mand til at slibe en Wiener stige ned, så vi kan bruge den som håndklædeholder. Håndklæderne var et røverkøb i Magasin, og det hæklede tæppe har jeg købt ved Kirkens Korshær.

Stilen fra stigen fortsætter i knagen til gæstehåndklædet. Det var min mand, der foreslog om vi ikke skulle bruge en eller anden overskudsdims fra stigen som knage, og den passer perfekt!
Over cisternen har jeg placeret to olielamper fra den lokale brugshandler, og et billede fra kunstner gruppen Bob Noon, som jeg købte over nettet som et tillæg til en af mine julegaver - for så var jeg fri for at betale fragt - og den lille træmand yderst til højre fik jeg af en venlig mand, som jeg købte en drejet skål af på et lille loppemarked. Kurven med håndklæder er fra BoConcept, som jeg købte på et outlet for mange år siden.
I vinduet har vi lavet et lille wellnessområde med nogle henkogningsglas fra Søstrene Grene, som jeg har fyldt med scrubs og salte. Det forreste glas er en gave - hjemmelavet håndcreme, mmmm! Længere til højre en gennemsigtig bakke med en børste, duftsæbe, natursvamp og nogle massagekugler. Bakken er købt i Søstrene Grene, og indholdet er fra hhv. Søstrene Grene og noget min mand tog med hjem til mig fra hans tur til Californien tidligere på året. Længst til højre har jeg placeret en messingstage, som jeg har købt for 25 kr. i Genbrugsen.

Et værelse færdigt - 4 to go! Men de er meget nemmere! :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar