onsdag den 9. oktober 2013

Finders Keepers is a keeper!

I weekenden var jeg inde på Finders Keepers marked på Godsbanen i Århus - et marked, der tidligere kun var forbeholdt Københavnerne, men nu til min store glæde er at finde i Århus.

Markedet minder lidt om arkitektskolens julemarked: Der er masser af boder med smuk grafik, fine smykker, krea keramik, læder og lamper. Til forskel fra arkitektskolen findes der her også second hand tøj i store mængder (som jeg må indrømme at jeg ikke brugte synderligt lang tid på under mit besøg). Og så må jeg sige, at det var yderst professionelt arrangeret. På trods af en helt fyldt hal, følte jeg mig ikke særlig sammenklemt, som man så ofte gør ved den slags arrangementer. Så thumbs up til arrangørerne.

Jeg selv gik efter noget grafik til vores nye overetage.

Michelle Carlslund Illustration "Peacock"
"Sailor"
Nogle af grafikerne kendte man fra boligbloggen Boligcious, der har en "dagens poster" feature. Michelle Carlslund Illustration - der da også nød stor popularitet ved eventen - er en af dem. Jeg er især vild med hendes "Peacock" og "Sailor", men generelt synes jeg, at hendes illustrationer bare er sjove og dekorative.

En måske mere ukendt kunstner er Bine Jo Mortensen, der stdo under kunsternavnet Lidt mere end mig. Om end hendes tegninger er lidt mere ...hrm... specielle, kan man sige, elsker jeg at hendes tegninger giver så ufatteligt meget liv og glæde til nogle små "freaks" af nogle figurer.

Bine Jo Mortensen, se mere på binejomortensen.dk

Dead Living "Human"
En anelse mere morbid er plakaterne fra Dead Living - lidt specielt, men jeg er vild med det.  Det giver en sund kontrast til alt det nips og pussenusse, der ifølge boligmagasinerne er in at have i boligen her for tiden.

Jeg vil lige sige, at leder du efter en god handel, så er det ikke der, du skal tage hen. De ved, hvad de er værd, og jeg var rippet totalt, da jeg gik derfra. Men det gør mig ikke noget, for jeg har nu en bunke plakater, som jeg kan placere rundt omkring i huset - plakater, som ikke ses i ethvert hjem, og som er sjove og finurlige.

Du kan følge Finders Keepers inde på Facebook, der er de super gode til at annoncere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar