tirsdag den 20. november 2012

Besøg i Evas dukkehus

Ejeren af Evas dukkehus, Eva Hedegard
Kristensen, foran sin butik i Struer.
På vej hjem fra en dejlig sommerhustur her i weekenden kørte vi igennem Struer, og midt på "hovedgaden" var der sørme en lille butik, der havde åbent trods det, at det var søndag. Allerede inden jeg begav mig ind i butikken, kunne man fornemme, at her var tale om noget godt. Udenfor var der stillet op med lækre gamle møbler, læderkufferter, amagerhylder og en lyseblå bænk, som jeg blev helt forelsket i. Og ganske rigtigt. Evas dukkebutik er et vidunderligt lille sted. Og en rodebutik uden lige! Man skal ikke være ekstra tyk, høj, klodset eller noget i den stil, hvis man vil bevæge sig graciøst rundt i den butik. For der er varer OVERALT, og det ligger i bunkevis! Man skal kante sig rundt i rodet. Men det forhindrer desværre ikke ejeren af stedet til at tage nogle heftige priser for tingene.

Jeg kunne have brugt timer og atter timer på at tage på opdagelse på stedet. Min mand fik kriller nærmest fra da vi trådte ind i butikken - dels fordi han er næsten 2 meter høj og ikke befandt sig særlig godt blandt de skrøbelige nips, dels fordi rodet gjorde ham helt ør. Og så nok også fordi priserne var skyhøje i forhold til hvad man forventer af en rodebutik i Struer på en ganske almindelig søndag.

Jeg købte lidt af hvert, bl.a. en fin Bjørn Wiinblad vase, der på grund af et lille skår i bunden af vasen var til at betale sig fra. Og hvor var det forfriskende at støde ind i sådan en butik.

Men altså, hvis du er til steder, hvor man kan gå på skattejagt og finde smukke, gamle antik og retro ting, så er Evas Dukkehus noget for dig. Men vil du have en god pris, så skal du et andet sted hen.

Se mere på ww.evasdukkerhus.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar