fredag den 21. marts 2014

Sneak Peak ver. 2.0

Så er vi tilbage ved drengeværelset! Til nye læsere kan jeg tilføje, at jeg tidligere har lavet et indlæg om indretning af min nu 1-årige søns værelse. Og det går laaaaangsomt fremad. Når man insisterer på, at det ikke må koste noget, er der alligevel langt vej hjem. Men here goes!

Først og fremmest vil jeg lige vise jer resultatet af mit hjemmehæklede tæppe, som jeg tidligere har omtalt - det startede ud med at være i maaaaange farver, men det blev aldrig helt godt, så jeg besluttede mig for at holde mig til 4 farver i blålige nuancer.
Det tog ikke så lang tid som forventet. Jeg har brugt en opskrift inde fra Panduros hjemmeside, men faktisk endte det med at jeg sådan tog det lidt på slump. Jeg er meget godt tilfreds!

Men nu til det næste projekt. Min søns værelse har skråvægge i den ene side, og jeg har valgt at placere en lille hylde med lidt opbevaring til hans legesager:

Kurvene er fra way way back - jeg tænker de er 10 år gamle. Jeg har beklædt håndtagene med nogle garnrester fra tæppet, så det kunne give lidt sammenhæng. Bogstaverne har jeg selv lavet af 5 små lærreder fra Søstrene Grene, lidt akrylmaling, nogle printede bogstaver og så en gang decoupagelim. Her har jeg også været opmærksom på at finde nogle farver, der passede godt med tæppet. Kasserne længst til højre har jeg lavet af gamle Anders And blade.

Det er lidt sjovt - egentlig havde jeg bestemt mig for at hans værelse skulle have sådan nogle afdæmpede, lækre blå nuancer med lidt twist af sort, brun og grå. Sådan lidt gammeldags på en lidt rå måde. Men efter at det her tæppe er kommet ind, har jeg indset, at det faktisk passer rigtig godt ind i rummet, når der kommer lidt "pang" på det hele. Så kan man se, at det er et børneværelse! Og det passer mig egentlig også fint, at hans værelse ikke har samme nuancer som alle andre børns - så sker der da lidt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar